Veel klachten over communicatie met de gemeente

LEMMER – Burgemeester Fred Veenstra laat deze week in zijn blog weten dat de gemeenteraad heeft aangegeven dat er steeds meer klachten zijn over de communicatie met de gemeente. De burgervader belooft beterschap in die wekelijkse column. Hij schrijft:”Wanneer er klachten zijn over de communicatie van de gemeente dan moeten die serieus worden genomen. Als de communicatie niet goed is, ligt vermindering van vertrouwen op de loer. Dat zou niet goed zijn en dat moet dus worden voorkomen.”

Duidelijkheid over klachten

“De reactie dat iedereen zijn uiterste best doet, maar dat er zo nu en dan ook bij de gemeente fouten worden gemaakt, zou in dit verband een foute reactie zijn geweest. Ik ga daarom graag het gesprek met de gemeenteraad aan om meer duidelijkheid over de klachten te krijgen. En vervolgens gaan we serieus aan de slag om het probleem op te lossen. Daar heeft de gemeenteraad recht op. En, veel belangrijker, daar hebben de inwoners van onze gemeente recht op.”

Het punt kwam op de agenda naar aanleiding van de parkeersituatie rondom de bouw van de nieuwe AH supermarkt. In dat geval kregen mensen die daarvoor de gemeente benaderden geen antwoord, er werd niet naar hem geluisterd, ze werden niet teruggebeld, afspraken werden niet nagekomen. Er was zelfs een omwonende die nadat hij in het ziekenhuis had gelegen, merkte dat hij met zijn eigen auto zijn eigen garage niet meer in kon. Zonder dat dit hem was medegedeeld.

En alle politieke partijen waren het er over eens dat dit niet kon en dat dit moet veranderen. Als het om dit punt gaat, maar op allerlei gebieden.

error: Let op: Deze inhoud is beschermd! Kopiëren of bron bestanden te gebruiken is niet toegestaan!