Hoverboard ontploft in garage

LEMMER – Een pas gekochte hoverboard zorgde in de nacht van zondag 28 op maandag 29 juni voor een grote brand in een garage aan de Binnenbaardt. De schade is aanzienlijk.

De hoverboard van slechts 4 weken oud, stond in de garage aan de oplader. Tijdens het opladen is de zelf balancerend elektrische hoverboard spontaan in brand gevlogen.
Hierbij sneuvelde een ruit en liep het vele materiaal en de opslag op de zolderberging roetschade op. Ook zijn er veel spullen verbrand.
“Gelukkig was er op het moment van de explosie niemand van ons in de garage en is het vuur zelf door gebrek aan zuurstof gedoofd. De schade is zeker een 30 duizend euro”, vertelt Daniela Straube.

De familie nam contact op met de leverancier en kreeg te horen dat de hoverboard slechts 3 uur aan de lader mag en dat de leverancier niet verantwoordelijk zou zijn voor eventuele schade. Meteen na het telefoongesprek was het artikel vanaf de ‘bekende verkoopsite’ gehaald.

Meer gevallen bekend
De brand in Lemmer werd veroorzaakt door een niet goed werkende batterij van de hoverboard.
De schade is opgenomen door een expert, maar er komt ook nog een brandinspecteur langs.
Het blijkt dat er de laatste tijd sprake is van meerdere brandmeldingen die te wijten zijn aan een hoverboard.

error: Let op: Deze inhoud is beschermd! Kopiëren of bron bestanden te gebruiken is niet toegestaan!