Ontevredenheid over behandeling op servicepunt gemeente

LEMMER – Lemsternijs krijgt regelmatig te horen dat mensen niet tevreden zijn over hoe ze behandeld worden bij het servicepunt van de gemeente in Lemmer. Mensen worden weggestuurd als ze geen afspraak  hebben, als ze geen goede foto hebben mogen ze in hun geplande tijd niet terugkomen met een nieuwe foto en wie een verkeerd kruisje heeft gezet bij de afspraak krijgt de wind van voren. Vanzelfsprekend geldt dat niet voor alle afspraken en zijn er ook ongetwijfeld veel mensen wel tevreden. Maar toch: mensen zouden natuurlijk niet op hun kop moeten krijgen bij zo’n instelling die wordt betaald uit gemeenschapsgeld.

Reactie gemeente: vervelend dat mensen niet vriendelijk zijn behandeld

De gemeente is gevraagd naar een reactie op deze bevindingen. Ze zegt daarover:” We vinden het vervelend om te horen dat er inwoners zijn die op het servicepunt in Lemmer niet vriendelijk zijn behandeld. Dat is niet in lijn met onze visie op dienstverlening. We hebben hierover meldingen ontvangen en gaan deze nader onderzoeken.”

Onderzoek naar klachten

“We nemen elke klacht serieus waarbij we nagaan wat er is gebeurd en hoe we onze service kunnen verbeteren. De inwoners die de klachten hebben ingediend worden altijd geïnformeerd over de behandeling van de klacht. Dit kan telefonisch of schriftelijk zijn. Gemeente De Fryske Marren heeft werken op afspraak ingevoerd om wachttijden bij de balies te vermijden en de inwoners zo goed mogelijk te helpen. Voor inwoners die niet digitaal vaardig zijn bieden we hulp; voor hen kunnen we bij de receptie in Joure of telefonisch een afspraak inplannen.”